Helvécia

Üdvözöljük nagyközségünk honlapján

Gyűjtse szelektíven csomagolási hulladékát!

DTKH

Felmerült már a kérdés, hogyan tudna tenni környezete megóvása érdekében?

Gyűjtse szelektíven csomagolási hulladékát!

Társaságunk, a DTkH Nonprofit Kft. a környezettudatosság jegyében, a közszolgáltatás keretein belül, Ügyfeleink kényelmi szempontjait szem előtt tartva, házhoz menő szelektív hulladékgyűjtést is végez.

Ez azt jelenti, hogy 2 hetente összegyűjtjük az ingatlanok elé, sárga színű DTKH-s emblémás zsákokban kihelyezett szelektív csomagolási hulladékot (papír, fém, műanyag, tetrapack).

A szükséges SÁRGA színű DTkH emblémás zsákokat térítésmentesen biztosítjuk, melyek bármelyik Ügyfélszolgálatunkon beszerezhetőek, illetve, ha az első alkalommal bármilyen áttetsző (nem fekete) zsákban kerül kihelyezésre a szelektált hulladék, úgy a következő gyűjtési alkalomra cserezsákként biztosítjuk Önnek!

Eddig egyszerűen hangzik, és ez a gyakorlatban is ilyen egyszerű! Járjuk körbe a szelektív gyűjtést, hogyan végezzük jól!

Mi kerülhet a SÁRGA zsákba?

ü  papír (tisztán, laposra hajtogatva): kartondoboz, hullámpapír, élelmiszerek és kozmetikai cikkek papírdobozai, színes és fekete-fehér újság, szórólap, prospektus, irodai papír, füzet.

ü  műanyag (kiöblítve, laposra taposva): színes- és víztiszta PET palack, kupak (üdítős, ásványvizes), kozmetikai és tisztítószerek flakonjai (pl: samponos, öblítős, mosogatószeres), reklámszatyor, nylonzacskó, csomagolófólia, fólia (zsugor és strech), joghurtos, tejfölös és margarinos dobozok,

ü  fém- és italos kartondoboz (kiöblítve, laposra taposva): fém italos doboz (pl: üdítős, sörös, energiaitalos), tartós tej és üdítők dobozai (TetraPack), konzervdoboz

Higgye el, jól megférnek egymás mellett!

Ne botránkozzon meg azon, hogy a szelektíven gyűjtött hulladékokat összeöntjük! Az összegyűjtött csomagolási hulladékokat válogatóműveinkbe szállítjuk, ahol megtörténik a frakciók utólagos külön válogatása. A frakciók együttes gyűjtésének egyrészt gazdaságossági okai vannak, illetve a korábban a gyűjtőszigeteken alkalmazott frakciónkénti különgyűjtés csekély mértékben valósult meg, ezért minden esetben így is szükséges volt az utólagos válogatás!

Kiöblítve?! IGEN!

Egyes flakonokat, ételes dobozokat és olajos palackokat elvileg el kellene mosogatni, mielőtt a zsákba kerülnek. Sokakban megfogalmazódik, hogy a mosogatással azonban vizet pocsékolunk, és ezzel többet ártunk a környezetünknek. Vagy mégsem? Nem azt várjuk el, hogy patyolat tiszta legyen, csupán azt, hogy makacs szennyeződések ne legyenek benne/rajta. Elég, ha például a mosogatás végén a mosogatóvízben átöblítjük, vagy szükség szerint szivaccsal eltávolítjuk a szennyeződéseket!

Különösen fontos mozzanata ez a gyűjtésnek, mivel ugyanabba a zsákba kell rakni az összes szelektíven gyűjtött hulladékot (vagyis a műanyag, a papír és a fém együtt) és ha más anyagokkal szennyeződnek, sajnos nem hasznosíthatóak újra!

Az sem elhanyagolható szempont, hogy otthon sem büdösödnek a zsákban az elszállítás időpontjáig.

Kissé elcsépelt szlogen, de tapossa laposra!

A gyűjtés másik ugyancsak nem elhanyagolható momentuma, hogy lehetőség szerint a zsákba a lehető legkisebb térfogattal helyezze el a műanyag palackokat, flakonokat, dobozokat! Lapítsa ki az italos kartonokat, a palackokat is. A műanyag kupakokat nem szükséges visszacsavarni! Mindezek elősegítik, hogy több csomagolóanyag férjen a zsákokba, ezáltal a gyűjtőjárművekbe is!

Most beszéljük arról is, mit ne tegyünk!

NE tegyünk a SÁRGA zsákba üveget, használt papír zsebkendőt, szalvétákat, felvágottak csomagolását, hungarocellt, CD-lemezt, magnó- és videokazettát, egyéb műanyagnak ítélt hulladékot (pl. nejlonharisnya), ezek a kommunális edénybe kell, hogy kerüljenek!

A színes és színtelen öblös üveg (italos üveg) elhelyezésére keresse a településen kihelyezett üveggyűjtő konténereket! Köszönjük!

Amennyiben mégis előfordult, hogy szennyezett vagy szelektíven nem gyűjthető hulladékot helyezett a szelektíves zsákba, az utólagosan a válogatás során a hasznosítható anyagoktól elkülönítve, a háztartási hulladékokkal együtt került ártalmatlanításra!

Segítse munkánkat, csak az újrahasznosításra alkalmas hulladékokat gyűjtse szelektíven!

Ne aggódjon, hamarosan rutinná válik!

Ha elsőre nem is sikerült megjegyeznie a gyűjthető hulladékfajtákat, akkor sincs probléma! SÁRGA zsákunkra rányomtattuk, milyen hulladékok kerülhetnek bele.

Itt a lehetőség, valóban otthon kezdődik a környezet megóvása! Gyűjtsünk együtt!

A szelektív hulladékgyűjtés időpontjairól a www.dtkh.hu oldalon tájékozódhat. További kérdések esetén Ügyfélszolgálataink elérhetőségein állunk szíves rendelkezésére!

 

DTkH - Zsák >>>

A legfontosabb tudnivalók a kéményseprésről

Ki sepri a kéményt?

A lakossági kéményseprést több megyében átvette a katasztrófavédelem. Ez nem azt jelenti, hogy tűzoltók ellenőrzik a kéményeket, a sormunkát változatlanul kéményseprő szakemberek végzik. Az újdonság csak az, hogy ahol a megyei jogú városok nem vállalták a feladatot, ott a katasztrófavédelem szervezésében valósul meg a kéményseprés. A kéményseprőipari (katasztrófavédelmi) szerv a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Gazdasági Ellátó Központ (BM OKF GEK), amely tevékenységét Megyei Kéményseprőipari Ellátási Csoportok révén végzi.

kemenysepres

Mikor jön a kéményseprő?

A lakossági sormunka nincs összefüggésben a fűtési időszakkal. A kéményseprők ütemterv alapján érintik az egyes települések utcáit. Ez gázüzemű és zárt égésterű tüzelő- és fűtőeszközök esetén kétévente, minden egyéb fűtőberendezés esetében évente történik meg.

Mennyibe kerül a kéményseprés?

A lakossági sormunka ingyenes. Nem csak ott, ahol a katasztrófavédelem végzi, hanem mindenhol. A kéményseprő 15 nappal a sormunka előtt a postaládába dob egy értesítőt. Ha a megadott időpontban nem találja otthon a kéménytulajdonost, újabb időpontról hagy értesítést. Ha a sormunkát a kéményseprő a második időpontban sem tudja elvégezni, akkor a kéménytulajdonosnak 30 napon belül egyeztetnie kell egy új, közös időpontot, amikor elvégezhető a sormunka. A harmadik, közösen egyeztetett időpontban elvégzett munkáért már ki kell fizetni a kiszállási díjat (körülbelül 500 forint), de nem készpénzben, hanem csekken, vagy átutalással. Soha ne adjon készpénzt a katasztrófavédelem kéményseprőinek!

Mi tartozik bele az ingyenes sormunkába?

A sormunka magában foglalja a kémény és az összekötő elem ellenőrzését, tisztítását, a levegő-utánpótlás ellenőrzését és az ezt befolyásoló műszaki berendezések okozta hatások vizsgálatát, továbbá az égéstermék paramétereinek ellenőrzését, illetve ahol elő van írva, ott a szén-monoxid-érzékelő működőképességének ellenőrzését is. A sormunkába nem tartozó munkákért, valamint a két sormunka között megrendelt kéményellenőrzésért fizetni kell.

Hogyan lehet a szolgáltatást megrendelni?

Van lehetőség arra, hogy valaki kéményseprést rendeljen a kötelező és ingyenes sormunkán túl is. Az ügyfélszolgálat elérhető a 1818-as telefonszámon, azon belül a 9-es, majd az 1-es menüpontot kell választani. Hétfőnként 8.00-20.00-óráig, a többi hétköznapon pedig 8.00-14.00-óráig érhető el. További információkat talál a http://kemenysepres.katasztrofavedelem.hu/ weboldalon.

Kint járt a kéményseprő, de nem tisztította ki a kéményt

Előfordulhat, hogy a kémény állapota nem indokol tisztítást, olyan viszont nem történhet meg, hogy a kéményseprő semmilyen mérést nem végez a kémény ellenőrzése során. Ha valaki ilyet tapasztalna, kérjük, jelezze ezt ügyfélszolgálatunkon. Ugyancsak jelezzék, ha a kéményseprő készpénzt fogad el.

Ki végzi a sormunkán felüli, kémény használatbavételével, műszaki felülvizsgálatával kapcsolatos tevékenységet?

Amennyiben az épület a kéményseprőipari (katasztrófavédelmi) szerv által ellátott település területén van, természetes személy, vagy társasház, lakószövetkezet esetén a BM OKF GEK, ezen kívüli ingatlanok esetén olyan kéményseprőipari szolgáltató, aki a katasztrófavédelem nyilvántartásában szerepel.

A kéményseprőipari szolgáltatók országosan összesített listája megtalálható a BM OKF honlapján.

A gazdálkodó szervezeteknél (természetes személy, társasház, vagy lakószövetkezet ingatlanán felül) a sormunkát is a kéményseprőipari szolgáltató – vagyis nem a kéményseprőipari (katasztrófavédelmi) szerv) – végzi.

Tájékoztató az Önkéntes Területvédelmi Tartalékos szolgálatformáról

A Magyar Honvédség átalakítja és megújítja önkéntes tartalékos rendszerét, melynek új elemeként, a helyi közösségekre építve hozta létre az önkéntes területvédelmi tartalékos szolgálati formát.

Az ország valamennyi járásában létrehozandó, területi elven szervezett önkéntes területvédelmi tartalékos századok megalakításának célja, hogy szükség esetén helyben álljon rendelkezésre egy kiképzett, felkészített, alkalmazható erő. A területvédelmi tartalékos század tagjai a felkészítések alkalmával olyan elméleti és gyakorlati tudást kapnak, mely a helyi közösség védelmi képességét növeli, legyen szó honvédelmi vagy katasztrófavédelmi helyzetről. Miután protokolláris feladatai is lehetnek a tartalékos katonáknak, jelenlétük emelheti helyi szinten is az ünnepi megemlékezések, koszorúzások színvonalát.

Ha eddig vonzotta a katonaság, de élethelyzete nem tette lehetővé a lakóhelyétől hosszabb időre történő távollétet, hogy kiképzésen/felkészítésen vegyen részt, akkor ez a szolgálati forma pont Önnek szól. A Magyar Honvédség lehetőséget ad arra, hogy lakókörnyezete érdekében kamatoztassa tudását országunk védelmében.

Ne legyen megyénkben olyan település, amely nem rendelkezik tartalékos katonával, bizonyos létszámú kiképzett katonai erővel!


 Önkéntes Területvédelmi Tartalékos szolgálat

 

A jelentkezés menete

            Amennyiben érdekli a területvédelmi tartalékos (ÖTT) szolgálat, első lépésként regisztrációra van szükség. Ez történhet a megyei toborzó ügyfélszolgálatokon, a Kormányablakokban, illetve Interneten keresztül, az Irány a sereg (www.iranyasereg.hu) honlapon is. A regisztrációt követően a toborzóink felveszik Önnel a kapcsolatot és egyeztetik az alkalmasság vizsgálat időpontját, helyszínét és az ehhez kapcsolódó további tudnivalókat. Az alkalmasság vizsgálat sikeres teljesítését követően történik meg a szerződés megkötése. A regisztrációhoz a személyes okmányokra, valamint az iskolai végzettséget, szakképzettsége(ke)t igazoló bizonyítványokra lesz szükség.

Alkalmassági vizsgálat:

Tartalékos katonai szolgálatra szerződést kötni csak alkalmas minősítésű egészségi, pszichikai vizsgálatot követően lehet. Az önkéntes területvédelmi tartalékos katonai szolgálatra jelentkezőnek a kézi lőfegyverek, lőszerek, gáz- és riasztófegyverek megszerzésének és tartásának egészségi alkalmassági feltétele és vizsgálata szerinti (foglalkozás-egészségügyi) II. típusú alkalmasság-vizsgálaton kell részt venniük. A vizsgálat költségét a Magyar Honvédség fizeti. Aki rendelkezik ilyen típusú, érvényes vizsgálati eredménnyel, nem kell a vizsgálatot újból elvégezni. Az alkalmassági vizsgálatokat a megyei toborzó ügyfélszolgálatok szervezik.

Az önkéntes területvédelmi tartalékosok juttatásai

            Az önkéntes területvédelmi tartalékos katona szerződéskötési díjra, rendelkezésre állási díjra továbbá a tényleges szolgálatteljesítés (kiképzés és egyéb igénybevétel) időtartamára – a rendszeresített szolgálati beosztáshoz tartozó besorolási osztálynak és besorolási kategóriának megfelelő – alapilletményre, laktanyai elhelyezésre, térítésmentes élelmezési és ruházati ellátásra, továbbá utazási költségtérítésre jogosult.

Az Önkéntes Területvédelmi Tartalékos katona részére adható főbb juttatások, járandóságok:

  • tényleges katonai szolgálat esetén (1-2 napos igénybevétel esetén is, időarányosan!) a rendfokozatnak megfelelő illetmény; térítésmentes ruházati ellátás-, étkeztetés, útiköltség térítés
  • Egyszeri szerződéskötési díj: a honvédelmi illetményalap 75%-a (2017. évben: bruttó 31.215, Ft, mely 2 évre vállalt ÖTT jogviszony létesítése esetén, a szerződéskötéstől számított 4. hónap 5. napjáig kerül kiutalásra)
  • Rendelkezésre állási díj (éves összeg): teljesített szolgálati évenként a mindenkori minimálbér összege (2017. évben bruttó 127.500 Ft, mely a szerződés időtartama alatt évente, a szerződés évfordulójától számított két hónapon belül kerül kiutalásra)

Az önkéntes területvédelmi tartalékosok igénybevétele

            A tartalékosok felkészítése és az alkalmazása helyben történik, fő szabályként a járásban, esetleg a megyén belül. A felkészítés 20 napos, mely nem egyszerre, hanem moduláris rendszerben, több szakaszra bontva kerül végrehajtásra. Ily módon az egyes összevonások időtartama várhatóan nem haladja meg a 4-5 napot. A felkészítésekre a lakóhelyhez legközelebb eső kiképzési helyszínen kerül sor. Az állomány feladatát képezheti többek között veszély-, és katasztrófahelyzetben (pl. árvízi védekezés) történő igénybevétel, rendezvénybiztosítási-, toborzási-, illetve különböző díszelgési feladatok ellátása a járási vagy települési rendezvényeken.

Bővebb információk a katonai szolgálatról: www.iranyasereg.hu, vagy www.hadkiegeszites.honvedelem.hu

A megyei toborzó ügyfélszolgálat címe, elérhetősége:

MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság,

1.sz Katonai Igazgatási és Érdekvédelmi Iroda

6000 Kecskemét, Lunkányi János u. 1. Telefon: 06 (76) 581-600 mellék.3362, 3405

E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Nyitva tartás:

Hétfő: 08:00-12:00;13:00-17:30 Kedd: 08:00-12:00 Szerda: zárva Csütörtök: 08:00-12:00;13:00-15:30 Péntek: 08:00-12:00